جمعه, 14 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

تک صدایی درجامعه پزشکی برای تحقق سیاست افزایش جمعیت ضروری است

http://www.banaee.ir/images/stories/ali/bargozideh/02/bimarestan.jpgمعاون سیاسی امنیتی استانداری قم اظهار داشت:تک صدایی درجامعه پزشکی برای تحقق سیاست افزایش جمعیت ضروری است.

 

ايشان با بیان اینکه عدم هماهنگی درخصوص مساله افزایش جمعیت در جامعه پزشکی کشور اجرای این سیاست را با مشکل مواجه می کند،افزود: همه پزشکان و همچنین متخصصان و مشاوران و روحانیون که نفوذ بیشتری را در بین مردم دارند، باید ضمن تبیین فواید و اثرات ازدیاد جمعیت فرهنگ فرزند آوری را در جامعه نهادینه کنند.

دكتر بنایی با اشاره به سیاست های کنترل جمعیت در دهه 70 اتخاذ این سیاست ها در آن زمان را غیر کارشناسانه و عجولانه توصیف کرد، و افزود: این سیاست های اشتباه و غلط به هم ریختگی عجیبی را در نسل کشور به وجود آورد، که تغییر در سبک زندگی از جمله پیامدهای ناگوار آن به شمار می رود.

وی با تاکید بر اهتمام جدی برای جبران نمودن اشتباهات گذشته در خصوص مساله جمعیت،تصریح کرد: باید کشور از مسیری که برای کنترل جمعیت و همچنین کاهش آن طی کرده به عقب بازگردد.

معاون سياسي امنيتي استاندار قم با بیان اینکه در دهه 70 برای ورود بیشتر جوانان به دانشگاه ها با هدف به عقب انداختن زمان ازدواج آنها فضاهای آموزش عالی در کشور توسعه پیدا کرد،افزود: در آن زمان فرزند کمتر داشتن به عنوان عاملی برای زندگی بهتر در جامعه تبلیغ می شد، و متاسفانه گروهی از مردم به پیروی از این شعار رفاه و آسایش خود را تنها در این مساله دیدند، لذا امر باروری و افزایش جمعیت را به کنار گذاشتند.

وی با بیان اینکه طبق آمار ثبت احوال کشور سه درصد از خانواده ها تک فرزند و یا بدون فرزند هستند،افزود: باید با آسیب شناسی در خصوص علل کاهش جمعیت کشور و همچنین برپایی میزگردهای تلویزیونی و همایش های تخصصی و همچنین معرفی خانواده های پرجمعیت موفق به سایر افراد جامعه و همچنین تسهیل در امر ازدواج جوانان و ایجاد اشتغال برای آنها زمینه تمایل جامعه به جمعیت بیشتر را فراهم کرد.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری قم  (لینک اصلی)
چهارشنبه 10 دی 1393

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM