جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

انتخابات خبرگان حدس ها و تحليل ها

درخصوص مسئله خبرگان نکات ذیل شایسته توجه می باشد:

در شرایط فعلی روزنامه­ها و سایت­ها سعی دارند اهمیت مسئله انتخابات و منتخبین آن­را در حد و جایگاه دو سلیقه و دو نظر شخصی خلاصه نمایند و اذهان را از توجه به اصل مسئله و جایگاه آن منصرف سازند و این پدیده­ای حساب شده است، زیرا:

1- خبرگان با توجه به شأن منزلت آن فراتر از این قد و قوارها می باشد.
2- آنان سعی دارند مسئله خبرگان را دو قطبی و سیاه و سفید و دیو و پری نمایند و با توجه به آینده تقریباً غبار آلود انتخابات خبرگان را مصادره نمایند
3- برقراري پیوند و رابطه استاد و شاگردی و مرید ومرادی بین آقایان احمدی نژاد و مصباح یزدی از یک سو و برآوردن چهره خاتمی (که در انتخابات هیچ گزندی به وی نرسید) از سوی دیگر، مطلقاً پدیده خوشایندی نیست و نبایستی دوستان ما درجبهه آقای مصباح و احمدی نژاد از اینکه به عنوان نیروی سوم وارد گود می شوند و یابه عنوان خط سوم و شاخه جدید اصول­گرایان و از سوی جرایدو سایت­ها مورد توجه و مصاحبه واقع می­شوند خشنود شوند بلکه بایستی کاملاً هوشیار باشند که دراین عناوین ژورنالیستی دامی سهمگین قرار دارد که غفلت از آن کمترین ضررش واگذاری جبهه به طرف مقابل است.
4- جبهه اصلاحات که هم اکنون در سکوت ظاهری بسر می­برد و در حال جمع بندی شرایط جدید و مطالعه وضعیت پدیدآمده و جمع آوری و دسته بندی نقاط ضعف دولت نهم می­باشد در فاصله­ای نه چندان دور سر بر خواهد آورد و به عنوان مطالبه­گر جدی وارد صحنه خواهد شد و با تدارک ، اجتماعی و سیاسی صحنه انتخابات میدان را از دوستان آقای مصباح خواهند گرفت .
5- اگر مسئله انتخابات در حد مدیریت دو شخصیت حقیقی (که هرکدام ا ز جبهه خاصی نمایندگی می کنند) فعال شود، وظهور شرایطی که برما تحمیل خواهد شد شیرین نخواهد بود و بر دوستان فرض است که وضعیت جدید را بدون هیجان و غلبه احساسات رصد نمایند تا بتوانند به جمع­بندی صحیحی برسند.
6- ممکن است نظر دوستان ما در حذف برخی چهره­های مسن و کم­تحرک مجلس خبرگان با لیست مورد نظر اصلاح­طلبان یکسان باشد ولی معلوم نیست شخصیتی که بدست دوستان حذف می شود ، مورد نظر را جایگزین وی نمود ، چه بسا که برخی داستان­ها و تجارب گذشته نیز تکرار شود.

و اما راهبرد ما در مسئله :
1- برگشت و مرور مجدد به فرمایشات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه خبرگان و چگونگی معرفی کاندیداهای مجلس خبرگان.

2- امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری با ر اصلی انتخابات خبرگان را بردوش جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز قرار داده اند.

3- اجماع و اعتماد بر جامعه مدرسین:

اولاً : مدل الگوی طراحی شده طرف مقابل را بر هم می زند و ضمن خود­داری از بازی در سرزمین حریف ، طرف مقابل را ناچار به تفسیر سناریو می­نماید که این پیش آمد مطلوب ما خواهد بود.

ثانیاً: در معادله خاتمی و مصباح و یا جامعه مدرسین و مجمع روحانیون مبارز کدام گزینه شاهد پیروزی در انتخابات را درآغوش خواهند کشید؟

اگر تقابل بین دو شخصیت حقیقی برقرار شود با فضاسازی­ها و تبلیغات سنگین جبهه اصلاحات وضعیت تا حدودی قابل پیش بینی است و اما اگر تقابل بین جامعه مدرسین و مجمع باشد با توجه به وضع و نقطه ثقل و اعتبار عظیم حوزوی و کشوری جامعه وضعیت و شرایط روشنی در پیش روی ما قرار دارد.

4- بنابراین توصیه اکید به دوستان آن است که علی رغم شرایط مثبت و دعوت­های مکرر ازظهور یک جبهه جدید قویاً خودداری نمایند و عرصه را بر جامعه مدرسین باز بگذارند.

15/10/1384

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM