جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

تحقق نظام مالياتي لازمه امنيت ملي است

 

pool_18-2-90خبرگزاري فارس: نماينده مردم قم در مجلس گفت: تحقق نظام مالياتي نقش قابل توجهي در پايداري امنيت ملي خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاري فارس حجت ‌الاسلام والمسلمين علي بنايي در ديدار با سعيد حسني، مدير‌كل امور مالياتي استان قم اظهار داشت: نظام مالياتي نقش زيادي در اقدامات جهادي دارد كه در سال جهاد اقتصادي شكل خواهد گرفت.

وي بر اهميت جهاد مالياتي تأكيد كرد و افزود: رسيدن به نقطه ايده ال عدالت مالياتي و افزايش درآمدها و در عين حال فاصله گرفتن از بي‌عدالتي‌هاي احتمالي يكي از اهداف مهمي است كه بايد در حوزه ماليات صورت پذيرد.

نماينده مردم قم در مجلس خاطر‌نشان كرد: در سال جهاد اقتصادي اهداف نظام مالياتي تغيير نمي‌كند اما اراده براي رسيدن به اين اهداف را قوي‌تر و استوار‌تر مي‌سازد.

بنايي افزود: در نظام مالياتي در سطح تصميم‌گيري‌ها و برنامه‌ريزي بايد مهم‌ترين آنها مورد ارزيابي قرار گيرد و پس از اصلاح احتمالي و يا برنامه‌هاي جديد كاركنان سازمان مالياتي براي عملي كردن آن همت و جهاد بيشتري داشته باشند.

وي با بيان اينكه ماليات مي‌تواند تأمين‌كننده عدالت اقتصادي و اجتماعي باشد، عنوان داشت: با اخذ صحيح و به موقع ماليات تحقق اقتصادي حاصل شده و به‌واسطه وصول ماليات حجم پول كاهش يافته و به دنبال آن نرخ تورم كاهش مي‌يابد.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي دريافت ماليات را منجر به پاسخگويي دولت به مردم دانست و ادامه داد: با دريافت ماليات دولت‌ها به مردم متكي مي‌شوند و اين اتكاي مالي منجر به پاسخگويي دولت مي‌شود.

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اينكه ماليات‌ها بهترين ابزار كنترل اقتصادي به شمار مي‌روند، تصريح كرد: در وضعيت‌هاي مختلف اقتصادي دولت با افزايش و يا كاهش ماليات مي‌تواند موجب رونق اقتصادي و جلوگيري از تورم شود.

بنايي با توجه به جزء دو بند يك قانون بودجه 90 گفت: دولت مكلف است اقدامات قانوني لازم براي ارائه راهكارهاي مبارزه با فرار مالياتي، وصول معوقات، بهره‌مندي از كاركنان خبره و آموزش آنها را انجام دهد.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس بر پايبندي بر عدالت مالياتي تأكيد و خاطرنشان كرد: ماليات اقشار كم درآمد و ضعيف مورد توجه بيشتري قرار گيرد و كمك هاي لازم به اين اقشار اختصاص يابد.

وي اظهار داشت: براي فرار از پرداخت ماليات و وصول مطالبات اقدام و شناسايي مؤديان مالياتي از طريق واحد يابي انجام شود.

عضو هيئت رئيسه كميسيون برنامه و بودجه اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي مؤديان مالياتي را لازمه عدالت مالياتي برشمرد و بر آموزش لازم و بالابردن توان كاركنان اين سازمان تأكيد كرد.

وي افزود: با توجه به اينكه سازمان مالياتي از دستگاه‌هاي پر ارباب رجوع بوده و لازم است نسبت به وضع معيشتي كاركنان رسيدگي شود.

در ابتداي اين جلسه مهندس حسني گزارشي از عملكرد اداره كل امور مالياتي استان قم ارائه كرد.

خبرگزاری فارس (لینک اصلی)
خبرگزاری مهر (لینک اصلی)
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (لینک اصلی)
شنبه 25 تیر 1390

 

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM