حجتالاسلام والمسلمین علی بنایی تنها راه حل مشکلات و معضلات مربوط به حمل و نقل ریلی را تفکیک مدیریت راهآهن از استان مرکزی دانست و تاکید کرد: روزانه 50 رام قطار مسافربری و 54 رام قطار باری از راهآهن قم میگذرد و نبود مدیریت واحد در این استان موجب بروز مشکلات عدیده برای مردم شده است.
به گفته نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سه خط اصلی راهآهن از جمله خطوط تهران - قم - شیراز، تهران - قم - اهواز - خرمشهر و مسیر در حال احداث قم - اصفهان - شیراز - بوشهر در استان قم قرار گرفته است که این مسئله ضرورت وجود مدیریت راهآهن در این استان را دو چندان میکند.
وی با بیان اینکه تفکیک این مدیریت خواست همه مردم قم است، به مشکلات عدیدهای که برای مردم و زائران قم در ایستگاه محمدیه وجود دارد اشاره کرد و یادآور شد: اگر مشکل مدیریت راهآهن قم برطرف شود، تصمیمگیری برای تسهیل در امور راهآهن راحتتر خواهد بود.
البته حجتالاسلام بنایی چندی پیش نیز در مورد تفکیک مدیریت راهآهن قم از استان مرکزی به وزیر راه تذکر کتبی داده است.
وی در توضیح دلایل این تذکر اظهار داشت: استان قم واصل جنوب کشور به شمال کشور است و خط آهن قم شاهراه 17 استان کشور محسوب میشود، از این رو باید مدیریت مستقل راهآهن داشته باشد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم مدیریت راه آهن در استان موجب بروز مشکلات زیادی برای مردم شده است، ادامه داد: مردم بارها با تاخیر و نبود قطار در استان مواجه شدهاند.
حجتالاسلام بنایی امکانات استانی را برای راهآهن قم ناکافی دانست و تاکید کرد: به دلیل عدم تخصیص اعتبار مجزا برای استان، همواره راهآهن قم با مشکلات رفاهی مواجه بوده است.
وی راهآهن را از اصلیترین وسایل حمل و نقل عمومی برای قم دانست و وضعیت خدماترسانی به مردم را با عنایت به موقعیت و جمعیت قم ناکافی ارزیابی کرد.
این انتظار از مسئولان استان میرود که برای تفکیک مدیریت راهآهن قم از استان مرکزی هر چه سریعتر چارهاندیشی کنند تا با تصمیمگیریهای درون استانی، نارضایتی شهروندان قمی و زائران این شهر مقدس از خدماترسانی حمل و نقل ریلی به حداقل برسد و مسیر توسعه این ناوگان فراهم شود.
خبرگزاری مهر (لینک اصلی)
دوشنبه 25 مهر 1390