جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

توسعه فرهنگ عفاف و حجاب وظیفه همه نهادهای قم است/ لزوم تقویت تذکر لسانی

020قم - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم، توسعه فرهنگ عفاف و حجاب را وظيفه همه نهادهاي استان به ويژه نهادهاي فرهنگي دانست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمين علي بنايي در گفتگو با خبرنگار مهر، با تشريح اهميت و جايگاه حجاب و عفاف اسلامي در انديشه و فرهنگ ديني اظهار كرد: حجاب، حق الهي است و دين مبين اسلام براي حفظ حرمت و كرامت وجودي زن در اجتماع و نيز شكوفايي استعدادها و توانمندي‌هاي او به مسئله پوشش اسلامي و پاكدامني تاكيد دارد.

وي حجاب باطني و ذهني را سنگ بناي ديگر حجاب‌ها از جمله حجاب ظاهري دانست و افزود: مشكل افرادي كه حجاب اسلامي را رعايت نمي‌كنند در ضعف حجاب باطني و نبود اعتقاد قوي به آثار مثبت پوشش ظاهري است.

معاون سياسي و امنيتي استاندار قم، اشاعه و تعميق حجاب و عفاف اسلامي را نيازمند آموزش‌هاي بنيادين و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع دانست و اظهار كرد: آموزش فرهنگ عفاف و حجاب بايد در سن كودكي جدي گرفته شود.

حجت‌الاسلام بنايي برگزاري راهپیمایی حجاب با حضور دختران با حجاب برتر قم را اقدامي تحسين‌برانگيز توصيف كرد و افزود: اين راهپيمايي در واقع بزرگ‌ترين نماد حضور اجتماعي دختران و بانوان عفيف در جامعه است.

وي تصريح كرد: دشمنان تبليغات گسترده‌اي براي القاي ناكارآمدي حجاب اسلامي انجام مي‌دهند و حجاب را مانع حضور اجتماعي زنان معرفي مي‌كنند، در حالي كه حجاب اسلامي نه تنها براي زنان عفيف محدوديت نيست بلكه امروز زنان محجبه در بالاترين سطوح اجتماعي حضور فعالانه‌اي دارند.

لزوم تقویت تذکر لسانی

معاون استاندار قم، تثبيت و تعميق ارزش‌هاي ديني و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب را مورد تاكيد قرار داد و گفت: احياي دو واجب مهم امر به معروف و نهي از منكر در مورد عفاف و حجاب، اصالت بخشي به فرهنگ عفاف از طريق محصولات متنوع فرهنگي و هنري مناسب و انجام سياست‌هاي تشويقي براي افرادي كه حجاب و عفاف را رعايت مي‌كنند در دستور كار قرار گرفته است.

به گفته حجت‌الاسلام بنايي، وقتي فرهنگ تذكر لساني - آن طور كه مورد تاكيد دين اسلام و نظر بزرگان دين است - در جامعه اسلامي همگاني و گسترده شود، فضا براي ارتكاب گناه و منكرات فراهم نخواهد بود.

معاون سياسي و امنيتي استاندار قم، توسعه فرهنگ عفاف و حجاب را وظيفه همه نهادهاي استان به ويژه نهادهاي فرهنگي دانست و اظهار كرد: كميته عفاف و حجاب استانداري قم كه در راستاي ترويج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تشكيل شده، طرح‌هاي متنوع و تاثيرگذاري را در سال 93 تدارك ديده و اميدواريم با اجراي اين طرح‌ها، دغدغه‌هاي دلسوزان نظام و اسلام در مورد حجاب و عفاف كاهش يابد.

خبرگزاری مهر (لینک اصلی)
سه شنبه 6 خرداد 1393

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM