جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

لزوم توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در هیئت‌های مذهبی

ghoranگروه فعالیت‌های قرآنی: معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم مردمی بودن را از افتخارات هیئت‌های مذهبی دانست و بر لزوم توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در این تشکل‌های مذهبی تاکید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی 5 تیر در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی جشنواره قرآنی، فرهنگی و ورزشی هیئت‌های مذهبی قم که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و اعضای شورای هیئت‌های مذهبی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، بروز بسیاری از نابردباری‌ها و معضلات اجتماعی و فرهنگی را در نتیجه دوری از آموزه‌های وحیانی قرآن کریم دانست و تاکید کرد: قرآن و عترت، تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی انسان‌هاست.

وی هیئت‌های مذهبی را مستعدترین مکان برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی ذکر کرد و افزود: در فصل بهار قرآن از هیئت‌های مذهبی استان قم انتظار می‌رود اهتمام جدی‌تری به برگزاری محافل قرآنی داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم تاکید کرد که فعالیت‌های قرآنی در هیئت‌های مذهبی با محور دارالقرآن الکریم انجام شود تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

حجت‌الاسلام بنایی ویژگی بارز هیئت‌های مذهبی را مشارکت خالصانه مردم در تامین هزینه و اداره این تشکل‌ها ذکر کرد و با اشاره به محدودبودن منابع مالی دولت اظهار کرد: کمک به تشکل‌های مذهبی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی وظیفه دینی و ذاتی ماست ولی منابع مالی استانداری بسیار محدود است.

وی در عین حال کمک‌های مردمی را دلیل اصلی ماندگاری تشکل‌های مذهبی ذکر کرد و با تشریح برخی آسیب‌های کمک نقدی به برخی هیئت‌های مذهبی در دولت قبلی با اهداف خاص سیاسی تاکید کرد: وقتی مردم در اداره هیئت‌های مذهبی نقش داشته باشند با رغبت بیشتری در برنامه‌های هیئت‌ها شرکت می‌کنند اما اگر بودجه‌های بی‌حساب و کتاب در مقطع خاصی به هیئت‌ها داده شود و در سال‌های بعد قطع شود ممکن است به برنامه‌های تشکل‌های دینی لطمه وارد کند.

خبرگزاری قرآنی ایران (لینک اصلی)
شنبه 7 تیر 1393

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM