جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

تحول فرهنگی با دوره های تئوری شکل نمی گیرد

گفتمان‌های دینی دانشجویی باید علاوه بر تاثیرگذاری بر هویت دینی دانشجویان، با هدف اعتلای فرهنگ اسلامی برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو» از قم، در خصوص گفتگوهای دینی دانشجویی، اظهار داشت: اهمیّت مسئله فرهنگ به اندازه نفس کشیدن است، جایگاه فرهنگ در اجتماع مانند ستون فقرات در بدن انسان می باشد، هر فردی با توجه به نقشی که در محیط زندگی خودش دارد باید با اهتمام به مسائل فرهنگی اثر مطلوبی داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر این که هرچه به مسئله فرهنگ توجه بیشتری داشته باشیم درعرصه های گوناگون آسیب های کمتری خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: ما نباید به فرهنگ با دید سطحی نگاه کنیم بلکه باید از اعماق وجودمان نیازهایی که در زمینه وجود دارد را حس کنیم و به فرهنگ عنوان یک مسئله حیاتی و مهم با آن توجه کنیم.

حجت الاسلام بنایی بیان داشت: فرهنگ ما از اعتقادات مذهبی و اسلامی جدا نیست، در واقع فرهنگ ما از مبانی دینی و مکتبی گرفته شده و توجه مطلوب به آن موجب پیشرفت مادی و معنوی جامعه می شود.

وی تصریح کرد: گفتمان های دینی دانشجوی نیز باید علاوه بر تاثیرگذاری در هویت دینی دانشجویان، با هدف اعتلای فرهنگ اسلامی برگزار شود.

تحول فرهنگی باید در تفکر انسان بوجود بیاید / اعتدال و اخلاق اصلی ترین نیاز های کشور هستند

حجت الاسلام بنایی عنوان داشت: تحول فرهنگی باید در ذهن و طرز فکر انسان به وجود آید و با رفتن به دوره های تئوری و گذراندن کلاس های آموزشی شکل نمی گیرد.

دبیر مجمع هماهنگی پیروانامام و رهبری با بیان این که اعتدال و اخلاق مهمترین نیازهای کشور هستند، افزود: در صورت نبودن اعتدال در زندگی انسان، جامعه به سوی بیراهه می رود و اگر وضعیت اخلاقی در جامعه دچار نوسان شود به پیکره تمام جامعه صدمه و ضربه غیر قابل جبرانی وارد می کند.

وی با اشاره به وجود اعتدال در احکام الهی، تاکید کرد: در احکام الهی ذره ای افراط و تفریط وجود ندارد، امروز نیز با عنایت خداوند متعال وجود اعتدال باعث پایداری کشور شده است.

حجت الاسلام بنایی اذعان داشت: متاسفانه بعضی از افراد به آسانی در هر زمینه ای اظهار نظر می کنند که کار درستی نیست، ما باید در درجه اول با در نظر گرفتن خدا کاری را انجام دهیم و با رعایت این مسئله در جامعه امنیت اخلاقی و روانی ایجاد کنیم.

نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآورشد: با توجه به این که شهر مقدس قم از جایگاه بالایی برخوردار است و در زمینه فرهنگ دینی در کشور الگو می باشد، ما باید کارمان را بطور کامل و صحیح انجام دهیم تا اثر مطلوبی در کشور بگذاریم.

هفته نامه شما (لینک اصلی)
یکشنبه 6 اردیبهشت 1393

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM