جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

کسب مهارت های شغلی لازمه کاهش بیکاری است

http://www.tolouemehr.ac.ir/images/phocagallery/Conferencees/05/10-9-92%207.jpgعضو هیئت موسس موسسه آموزش عالی طلوع مهر کسب مهارت های شغلی را لازمه کاهش بیکاری عنوان کرد

 

حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی عضو هیئت موسس طلوع مهر در مراسم افتتاح مرکز جوار دانشگاهی که با همکاری سازمان فنی و حرفه¬ای استان قم و موسسه آموزش عالی طلوع مهر صورت گرفت اظهار داشت:   تأسیس مرکز جوار دانشگاهی اقدامی ارزشمند و رو به جلوست که با استقبال خوب علاقهمندان روبرو خواهد شد.
وی گفت: با توجه به روایات ائمه اطهار، اعتقاد داریم که قم باید پیشتاز علم باشد و هر کس به نوبه خود باید در این امر شریک باشد.
حجت الاسلام بنایی با بیان اینکه موسسه طلوع مهر توانسته از ظرفیت علمی استان به خوبی بهره گیرد ابراز داشت: تلاش مجموعه طلوع مهر همواره بر این بوده تا برند علمی دانشگاه را در حد اعلی نگاه دارد و از بهترین اساتید مطرح دانشگاهی بهره ببرد.
وی گفت: امیدواریم در زمینه ارتقاء علم و دانش گرفتار کارهای جناحی و دست و پا گیر نشویم و در برنامه ریزی سازمان یافته و کوتاه مدت، قم به جایگاه واقعی خود برسد و در همه امور طلایه دار و پیشاهنگ باشد.

نیازسنجی مناسبی در ارائه مدارک دانشگاهی وجود ندارد
دکتر محمد محمد رضایی نماینده هیئت مؤسس طلوع مهر نیز در این مراسم یکی از مشکلات دانشجویان را عدم مهارت کافی در فنون مختلف دانست و گفت: سیل عظمی دانشجویان در حوزه علوم انسانی،  علوم پایه و ... مهارت کافی جهت ورود به بازار کار را دارا نیستند و مرکز جوار دانشگاهی می تواند در این راه موثر باشد.
وی تصریح کرد: مقالات دانشگاهی متعددی در طی سال به چاپ می رسد اما بسیاری از آنها در عمل کارایی ندارد و باید با تشکیل اتاق فکر و برنامه ریزی سازمان یافته مقالاتی چاپ شود که مشکلی از مشکلات پیش روی را بردارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران  با بیان اینکه با گذراندن مهارت های شغلی بیکاری نیز کاهش خواهد یافت اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر مدرکی که توسط دانشجویان رشته¬های مختلف اخذ می شود در بسیاری از موارد بدون نیازسنجی بوده و این سبب افزایش بیکاری قشر تحصیلکرده گردیده است.
دکتر محمدرضایی ادامه داد: بسیاری از نابسامانی های موجود در حوزه اجتماعی کشور به سبب فقدان اشتغال مناسب جوانان است و امیدواریم دوره های مرکز جوار دانشگاهی بتواند موجب افزایش اشتغالزایی در استان گردد.

اعتبار گواهینامه فنی و حرفه ای جهانی است
دکتر احمد عطارنیا مدیر کل فنی و حرفه ای استان قم نیز با ارزیابی مثبت تفاهم نامه تأسیسی مرکز جوار دانشگاهی اظهار داشت:  با تأسیس این مرکز در موسسه آموزش عالی طلوع مهر، سازمان فنی حرفه ای می تواند از پتانسیل هیئت علمی و توانمندی اساتید موسسه در جهت تدوین استانداردها و امور پژوهشی خود بهره ببرد و متقابلاً طلوع مهر نیز از امکانات و تجهیزات موجود سازمان فنی و حرفه ای بهره خواهد برد.
وی گفت: گواهینامه فنی و حرفه ای در 160 کشور دنیا اعتبار دارد و در بسیاری از کشورها برای کسب شغل باید گواهینامه مهارتی داشته باشید چون سازمان جهانی کار آن را تأیید می کند بنابراین گواهینامه اعطایی به دانشجویان موجب اشتغالزایی و ورود به بازار کار خواهد شد.

خبرگزاری مهر (لینک اصلی)
خبرگزاری ایرنا (لینک اصلی)
خبرگزاری فارس (لینک اصلی)
خبرگزاری ایسنا (لینک اصلی)
19 دی آنلاین (لینک اصلی)
سه شنبه 12 آذر 1392

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM