پنج شنبه, 24 خرداد 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

کاهش جنبه روانی تحریم‌ها، با حضور پر شور مردم در انتخابات

entekhabat 2عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم،با تاکید بر اینکه رفتار غرب با ایران این بار به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۲ اسفند بستگی دارد، گفت: به میزانی که حضور مردم در این دو صحنه اجتماعی و ملی گسترده باشد به همین میزان تحریم‌ها کمتر و مذاکره شکل بهتری به خود می‌گیرد.

علی بنایی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، گفت: تحریم‌ها علیه ایران ومذاکرات با ۱+۵، همه به دو امر مهم، یکی شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و دوم شرکت درانتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی درروز ۱۲ اسفند ماه ، گره خورده است.

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان حضور مردم در این دو مراسم ملی، تعیین کننده نوع مذاکره است، اظهار کرد: تحریم‌ها تا ارزیابی غرب و آمریکا از میزان حضور مردم پای صندوق‌های رای عملی نمی شود.

وی، با اشاره به نامه جلیلی به آشتون برای تعیین زمان مذاکره ایران با ۱+۵ افزود: تا میزان حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ارزیابی نشود، مذاکره غرب با ایران صورت نمی گیرد، یعنی به میزانی که حضور مردم در این دو صحنه اجتماعی و ملی گسترده باشد به همین میزان تحریم‌ها کمترو هم مذاکره شکل بهتری به خود خواهد گرفت.

این عضو فراکسیون روحانیت مجلس با تاکید بر اینکه نوع رفتار غرب با ایران، این بار به حضور مردم بستگی دارد، گفت: برای غرب اهمیت دارد تا با تحریم‌ها و تهدیدها مردم ایران را تست کند و به پاسخ سوال بزرگ خود که آیا مردم در صحنه هستند و نظام را حمایت می کنند، برسد.

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم با بیان اینکه میزان مشارکت مردم دست نظام را برای گفت‌و گو و مقابله با تحریم‌ها باز می کند، تصریح کرد:اروپا و آمریکا این نگاه را به ایران دارند که اگر مردم در صحنه باشند و نظام را پشتیبانی کنند نظام می تواند با دست پرتری پای میز مذاکره حاضر شود و مردم هم به تحریم‌ها اعتنایی نخواهند داشت و تحریم‌ها خود به خود اثر خود را از دست می دهد.بنابراین در رفتار خود با ایران تجدید نظر می کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم، گفت: تحریم‌ها در ابتدا جنبه روانی دارد و بعد جنبه اجرایی و فیزیکی پیدا می کند، حضور مردم در این دو مناسبت مهم وحمایت مردمی از نظام ، جنبه روانی تحریم‌ها را خنثی می کند.

مذاکرات ایران با ۱+۵ منتظر پاسخ آشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است که روز گذشته، سه شنبه ۱۸ بهمن از سوی جلیلی نامه آمادگی ایران برای مذاکره را دریافت کرده است.

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (لینک اصلی)
شنبه 22 بهمن 1390

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM