جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

انقلاب ایران الگوی ملت‌های عرب در رهایی از وابستگی به غرب بود

bidari eslamiعضو فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه عزت مردم کشورهای عرب در رهایی از وابستگی به غرب و نگاه تحقیر آمیز قدرت‌های جهان است، گفت: این ملت‌ها با تأسی از انقلاب ایران به دنبال احیای هویت اسلامی خود هستند.

علی بنایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره پیام سی و سوم انقلاب ایران به ملت‌های جهان، گفت: انقلاب مردمی ایران با تدبیر و رهبری امام راحل (ره) بر پایه احکام و آموزه‌های اسلام در ۲۲ بهمن ۵۷ پیروز و رژیم پهلوی از اریکه قدرت به زیر کشیده شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: ‌ شعار مردم در هنگام تظاهرات و مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» بود و انقلاب پیروز شد تا به این آرمان‌های عمومی رنگ واقعیت بزند و امروز با یک نگاهی گذرا درمی یابیم که در بسیاری از عرصه‌ها اهداف انقلابی ملت ایران محقق شده است.

وی دستاورد نخست انقلاب اسلامی ایران را استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خواند و افزود: مقایسه شرایط کشور با قبل از ۲۲ بهمن ۵۷ نشان می‌دهد آزادی و کرامت انسانی بر مبنای تعالیم اهل بیت و قرآن بیش از پیش در حوزه‌های مختلف نمایان و جاری و ساری است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با یادآوری استقامت و پایداری ملت ایران مقابل توطئه‌های دشمن و استکبار جهانی طی ۳۳ سال گذشته، تصریح کرد: ‌ هشت سال جنگ تحمیلی، فشارهای بین المللی، ترور شخصیت‌های نظام و دانشمندان ایرانی از سوی مزدوران استکبار، تحریم‌های سیاسی و یکجانبه غرب باعث نشد که ملت ایران از اصول خود دست بکشند.

وی نظام سیاسی ایران را مبتنی بر آرای عمومی خواند و ادامه داد: ‌ امروز جمهوری اسلامی ایران یک الگو برای کشورهای اسلامی است و ملت‌های عرب زبان با تأسی از این الگو در یک سال گذشته علیه حکام دیکتاتور خود قیام کردند و تا کنون چهار تن از آن‌ها را از قدرت کنار زدند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با یادآوری اوج گیری انقلاب اسلامی در منطقه تأکید کرد: مردم کشورهای عربی فهمیدند که عزت آن‌ها در رهایی از وابستگی به غرب و نگاه تحقیر آمیز قدرت‌های جهان است از این رو با وجود تهدید‌ها و سرکوب‌ها راه خود را در چارچوب انقلاب ایران ادامه دادند.

عضو فراکسیون روحانیون یادآور شد: ‌ ملت‌های مسلمان با احیای هویت اسلامی و بازگشت به تعالیم الهی می‌توانند مسیر پیشرفت و ترقی را با سرعت هرچه بیشتر طی کنند.

۱۶بهمن بازرگان به عنوان نخست وزیر دولت موقت، رسما با حکم امام خمینی (ره) منصوب شد و سرانجام ۲۲بهمن ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) در ایران پیروز و رژیم ستم‌شاهی پهلوی سرنگون شد، هر سال ملت ایران با حضور اقشار مختلف مردم در روز پایانی دهه فجر راهپیمایی می‌کنند.

۲۲ بهمن امسال سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است.

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (لینک اصلی)
دوشنبه 17 بهمن 1390

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM