جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

تکنولوژی های پیشرفته را از چین وارد کشور می کنیم

013قم - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استانداری قم گفت: در بخش هایی مانند کشاورزی به دنبال واردات از چین نیستیم بلکه به دنبال انتقال تکنولوژی های پیشرفته از این کشور به قم هستیم.

به گزارش ایرنا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه همکاری های اقتصادی بین استان قم و استان گنسوی چین، حجت الاسلام والمسلمین ˈعلی بناییˈ روز دوشنبه در گفت و گویی با اشاره به نمایشگاه تجار چینی در قم اظهار داشت: یکی از اهداف این نمایشگاه برقراری ارتباط اقتصادی بین استان قم و استان مسلمان نشین گنسوی چین است، ما به دنبال احیای مسیر تجاری راه ابریشم هستیم و نمایشگاه چین در قم در این راستا برگزار می شود.

وی تصریح کرد: ایران در گذشته شاهراه مواصلاتی راه ابریشم بوده است، قم هم یک شهر تاریخی است که سابقه آن به 9 هزار سال پیش می رسد و این شهر می تواند در احیای راه ابریشم نقش زیادی داشته باشد.

بنایی گفت: درحاشیه نمایشگاه تجاری چین در قم، بین استان قم و استان گنسو پیمان خواهر خواندگی امضا می شود که این پیمان سرآغاز دوره جدید روابط تجاری بین این دو استان خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در ادامه افزود: ثمره تکیه بر اقتصاد مقاومتی این است که در بحران های جهانی روی پای خود بایستیم، در اقتصاد مقامتی باید هر استانی با شناخت ظرفیت های خود، از آنها استفاده کند و تاجران قمی به این نکته توجه کنند که ما باید روابط اقتصادی خودمان را با جهان گسترش بدهیم.

وی با اشاره به نگرانی های برخی افراد در خصوص تجارت با چین گفت: مدیریت تجارت با چین، باید در دست قم باشد و ما در بخش هایی مانند کشاورزی به دنبال واردات از چین نیستیم، بلکه به دنبال انتقال تکنولوژی های پیشرفته از چین به قم هستیم.

بنایی با اشاره به فاینانس چین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشورمان سرمایه ای را در چین دارد، لذا باید به دنبال دریافت فاینانس از این کشور برای تکمیل پروژه های بزرگ استان قم همچون مترو و فرودگاه باشیم، همچنین از این فاینانس ها می توانیم برای سرمایه گذاری در صنایع هم بهره ببریم.

نشست همکاری های اقتصادی استان های قم و گنسو چین، روز گذشته با حضور مسوولان دو استان، همچنین مقامات کشوری و 200 نفر از سرمایه گذاران چینی در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد.

عصر دیروز نیز نمایشگاه همکاری های اقتصادی دو استان قم و گنسو در محل نمایشگاه های دائمی قم با حضور 90 شرکت طرف چینی گشایش یافت.

نشست همکاری های اقتصادی استان های قم و گنسو و همچنین نمایشگاه همکاری های اقتصادی دو استان، عصر امروز به کار خود پایان می دهد.

چندی است مسوولان دو استان قم و گنسو، توسعه روابط اقتصادی و تجاری را در دستور کار خود قرار داده اند.

استان گنسو در غرب چین قرار داد و دارای 26 میلیون نفر جمعیت است.

خبرگزاری ایرنا (لینک اصلی)
دوشنبه 20 مرداد 1393

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM