جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

قم در عصر انتظار

اللهم انا نرغب الیک فی دولة کریمة تعزبها الاسلام واهله و تذل بها النفاق و اهله و تجعلن فیها من الدعاة الی طاعتک

این خاصیت ذاتی فلسفه مهدویت و انتظار است که عام و جهان شمول باشد و اثر جهانی و نقش آفرین در سطح بین المللی دارد.

مهدویت یک تفکر محدود به یک جغرافیای خاص و سرزمین و اقلیم کوچک نمی باشد بلکه اعتقادی فراگیر و گیتی گستراست که روز به روز در حال رشد و نمو و بالندگی و جذب مخاطبان جديد و انسان سازی است .

آثار و ثمرات جشن های نیمه شعبان:
1- کمترین اثر و خاصیت برپایی جشن های نیمه شعبان زنده کردن یاد مهدی عج در دل ها و ابراز ارادت شیعیان نسبت به آن بزرگوار می باشد

2- تثبیت اعتقاد به مهدویت و اثر گذاری در روح و جان شیعیان

3- در این مراسم بيان فضایل، کمالات و شرایط عصر ظهور و در نتيجه افزایش امام شناسی معرفت مردم نسبت به امام معصوم.

4- جشن نیمه شعبان جشن انتظار،عید نور و عید آمادگی جهاد و نشاط و نمایش شادمانی در جامعه جهانی اسلام است.

5- جشن نیمه شعبان نماد انتظار و آمادگی و اعلان وفاداری به اسلام اهل بیت و قرآن و تصميم به دفاع از کیان اسلام و اتحاد مسلمین میباشد چرا كه همه مسلمانان با تمام اختلاف نظرها در وجود مهدی و مهدویت اتفاق دارند.

دراین جشن ها قم و قمی ها از دیر باز نقش آفرینی میکرده اند و به بركت وجود مسجد مقدس جمکران در قم هر ساله در این ایام صدها هزار زایر به قم مشرف شد ه اند و اینجاست که جوانان قمی بایستی نقش خود را در عصر غیبت امام زمان ع و در دوره ظهور آن حضرت شناسایی کنند و مطابق با آن برنامه ریزی نمایند تا از این کاروان عظیم عقب نمانند زیرا مسئله ی مهدویت توقف بردار نیست. سهمیه ی قم از 313 نفر اصحاب و یاران مهدی 18 نفر است. نقش قم در دوران ظهور امام عصر عج بسیار شور انگیز و حماسی و تعیین کننده است . نقش قم از سال ها قبل از قیام قائم آل محمد ص شروع می شود و بايد باشتاب و بالندگی سختی ها و مشکلات را از پیش پا بر داشت.

براساس حدیث شریفی که از امام صادق عليه السلام روایت شده است (که میتوان آنرا به پیش گویی امام صادق(ع) تعبیر نمود)آن حضرت میفرماید:

<<ستخلوالکوفة من المؤمنین ... ثم یظهر العلم ببلدة يقال لها قم ... و ذلک عند قرب ظهور قائمنا ، فیجعل الله قم و اهله قائمین مقام الحجة و لولا ذلک لساخت الارض باهلها... - كوفه از مؤمنان خالي خواهد شد ... سپس علم در شهري كه به آن قم ميگويند نمايان خواهدشد ... و آن هنگام نزديكي ظهور قائم ما خواهد بود، پس خداوند قم واهل آن را جانشين حجت قرار مي دهد وگر نه زمين اهلش را فرو خواهد برد و ...>>

و در روایت دیگری امام صادق (ع) فرمود:
...و سیأتی زمان تکون بلدة قم و هلها حجة علی الخلائق و ذلک فی زمان غیبة قائمنا الی ظهوره و لولا ذلک لسخت الارض بأهلها

و باز فرمود: تربة قم مقدسة و أهلها منا و نحن منهم- خاك قم مقدس است واهل آن ازما وما از آنهاييم

و باز فرمود:انما سمی قم لأن أهله يجتمعون مع قائم آل محمد ص و یقومون معه و یستقیمون علیه و ینصرونه - قم، قم ناميده شد چون اهل آن با قائم آل محمد اجتماع ميكنند وبا او قيام كرده، استقامت ورزيده و ياريش مي كنند .

بنا بر این جوانان و هیات های مذهبی بایستی مراقبت کنند تا وظیفه خود را بخوبی و با موفقیت به انجام برسانند . خوب وظیفه ما در برابر امام رئوف و عدل گستری که در توقیع به شیخ مفید می نویسد:«انا غیر مهملین لمراعاتکم و لاناسین لذکرکم و لولا ذلک لنزل بکم اللأ واء – كه ما رهايتان نكرده ايم و از ياد نبرده ايم وگرنه گرفتاري و بلا بر شما فرود مي أمد» چیست؟
والبته آن حضرت در توقیع وظیفه ما را مشخص ساخته اند: « فلیعمل کل امرء منکم بما یقرب به من محبتنا و یتجنب مایدنیه من کراهتنا و سخطنا – پس هركس از شما عمل كند به آنچه نزديك كند به دوستي ما ودوري كند از هر آنچه نزديكش كند به ناراحتي و خشم ما »

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM