جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

قطعنامه ضدخشونت، حاصل ديپلماسي فعال دولت

ruhaniمشاور پارلماني رييس قوه قضائيه، تصويب قاطع پيشنهاد رييس جمهوري اسلامي ايران مبني بر نفي خشونت و افراطي‌گري در مجمع عمومي سازمان ملل متحد را حاصل ديپلماسي فعال و موفق دولت دهم توصيف کرد.

به گزارش ايرنا؛ علي بنايي خاطرنشان کرد: اين تجربه نشان داد که گفتمان انقلاب اسلامي با ديپلماسي فعال و درست، قابليت رفع چالش‌هاي فراروي بشر را دارد. وي گفت: انقلاب اسلامي ايران چون برگرفته از قرآن کريم و مکتب اهل‌بيت(ع) است حرف‌هاي زيادي براي طرح در جهان امروز دارد و اگر اين پيام‌ها درست مديريت و با ديپلماسي فعال همراه شود مورد استقبال کشورهاي مختلف جهان قرار مگيرد.

وي گفت: پيشنهاد نفي خشونت و افراطي‌گري نمونه‌اي از مباحثي است که با به کارگيري دپيلماسي فعال توانست راي اکثريت کشورها را به همراه داشته باشد.

نماينده سابق قم در مجلس گفت: دنيا تشنه معارف ناب اسلامي است، چرا که اين معارف مطابق فطرت بشر است و با توجه به اشتياق بشر، طرح رييس‌جمهوري کشورمان مبني بر جهان عاري از خشونت و افراط، مورد استقبال جدي قرار گرفته و اميد است که با جديت نيز عملياتي شود.

وي با اشاره به اينکه اعتدال و ميانه روي مورد تاکيد اسلام است، گفت: اگر اين گفتمان به شکل نهادينه ترويج و مباني آن بدرستي تعريف شود براي جهان راهگشاه خواهد بود.

بنايي، پيشنهاد رييس‌جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل را نيز برگرفته از شعار اعتدال ذکر کرد و گفت: بايد انتظاراتي که بعد از تصويب پيام رييس‌جمهوري از سازمان ملل مي‌رود نيز بدرستي تبيين و اجرايي شود.

وي خاطرنشان کرد: اکثر کشورهايي که به پيشنهاد دکتر روحاني راي مثبت دادند از نظر ايدئولوژيک و سليقه‌هاي سياسي و فکري با ما متفاوت بودند ولي پيشنهاد مطرح شده با فطرت بشريت سازگار بود و به همين دليل نيز مورد تاييد قرار گرفت.

وي ادامه داد: حقانيت دين اسلام به گونه اي است که اگر دستورات آن بدرستي ترسيم و براي جهان تبيين شود، نگاه‌هاي زيادي را متوجه خود خواهد کرد.

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM