جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

تعامل دولت با قوای دیگر سازنده و مبتنی بر همکاری است

qovaقم - ایرنا - مشاور پارلمانی رییس قوه قضائیه اقدامات و فعالیت های 100 روز اول دولت یازدهم با مجلس و قوه قضائیه را مبتنی بر تعامل و همکاری ذکر کرد و گفت: آنچه در این صد روز میان قوای سه گانه اتفاق افتاده مبتنی بر تعامل، همکاری و همفکری برای رفع مشکلات کشور بود.

حجت الاسلام و المسلمین ˈ علی بنایی ˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: دولت یازدهم به خاطر اتخاذ رویکرد کارشناسی در فعالیت ها، دقت بیشتر در ارائه طرح ها و لوایح و نوع دفاعیه های خود، جنبه های مربوط به مجلس شورای اسلامی و تعامل قوه مجریه با قوه مقننه را تقویت کرده است.

وی اظهار داشت: دکتر روحانی به خاطر 20 سال حضور در مجلس شورای اسلامی با سبک، روحیه و کار مجلس آشنایی کامل دارد و برخورد ایشان، باعث نگاه مثبت مجلس به دولت شده است.

بنایی ادامه داد: اینکه برخی از وزرای دولت رای نیاوردند نیاز به کنکاش بیشتری دارد ولی مجلس در جایگاه پشتیبانی از رییس جمهور بود و تعداد زیادی از وزرا نیز رای خوب و قابل قبولی را کسب کردند.

نماینده سابق قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بخش قوه قضائیه نیز تاکنون بحث خاصی بین دو قوه ایجاد نشده و رویکردهای هر دو طرف، عمل به قانون است و در هر دو نهاد قانوگرایی حرف اول را می زند.

بنایی خاطرنشان کرد: پایبندی دولت یازدهم به قانون، زمینه اصطکاک بین قوه مجریه و قضائیه را کاهش داده است، دولت دکتر روحانی نگاه گزینشی به قوانین ندارد و نمی گوید فلان قانون را عمل می کنم و یا دیگری را عمل نمی کنم که اختلاف ایجاد شود.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه چشم انداز آینده دولت روشن است و مردم به آینده امیدوار هستند،گفت: مردم احساس می کنند مسوولان با همدلی دنبال رفع مشکلات آنها هستند و همه سلیقه ها این مساله را لمس می کنند.

بنایی همچنین گفت: هر چند تکیه اصلی دولت در 100 روز اول، روی بحث مهم مذاکرات بود ولی مسائل دیگر اقتصادی نیز دور از ذهن نبود و به صورت مبنایی برای رفع مشکلات چاره اندیشی شده است.

این نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: دولت در موضوع هسته ای و مذاکرات، باید یک حرکت اصولی انجام می داد تا اعتماد به جامعه برگردد، بعد از حضور جدی و قاطع ایران در مذاکرات، امروز موجی از شادابی در ملت ایران نمایان است.

بنایی همچنین حمایت رهبر معظم انقلاب و مردم را سرمایه بزرگ دولت یازدهم دانست و گفت: دولت و مسوولان باید این سرمایه بزرگ را حفظ و پاس بدارند چرا که با همین پشتوانه، در ژنو به موفقیت بزرگی دست پیدا کردیم.

وی اظهار داشت: اگر این سرمایه های اجتماعی حفظ شود قادر خواهیم بود بر سایر مشکلات از جمله تورم، بیکاری و گرانی نیز غلبه کنیم.

بنایی گفت: هر چه جلوتر می رویم دولت مسلط تر و وزرا نیز کارامدتر کار خود را دنبال می کنند و هر چه زمان بگذرد کارها از اتقان بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی ادامه داد: آینده فعالیت های دولت روشن، شفاف و جهت گیری ها درست است و دولت تبعیت خوبی از رهبر معظم انقلاب دارد و کارها را با دیدگاه ایشان لحاظ می کند و این باعث افزایش اعتماد و همراهی مردم با دولت یازدهم و موفقیت این دولت می شود.

خبرگزاری ایرنا (لینک اصلی)
چهارشنبه 6 آذر 1392

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM